Heeft u een vraag of wenst u advies over planten of bomen voor in uw tuin?
Stuur uw vraag door naar info@uw-tuingids.be of stuur een bericht via het contactformulier van deze website. Uw vraag wordt binnen 24 uur beantwoord.
U kunt ook een kijkje nemen in onze Plantengids. Daar vindt u alle informatie rond groei, bloei en onderhoud van planten en bomen.
Heeft u een vraag over uw bestelling?
Mail ons naar klantendienst@uw-tuingids.be. Uw vraag wordt binnen 24 uur beantwoord.
Of bij een dringende vraag bel ons op +32 485 74 57 16. Wij zijn bereikbaar van maandag tot vrijdag van 09u.00 tot 17u.00.
Hoeveel bedragen de verzendingskosten?
Momenteel levert Uw Tuingids enkel plantgoed in Vlaanderen en Brussel. Hiervoor wordt een leveringskost aangerekend. Deze kost is afhankelijk van de provincie waarin het leveringsadres gelegen is en het totale aankoopbedrag van het plantgoed. Wanneer een bepaald aankoopbedrag bereikt wordt, zal de levering gratis worden.
De verzendingskosten worden als volgt berekend:
- Bestelling geleverd op een adres in Oost-Vlaanderen: 50 euro of gratis vanaf 850 euro
- Bestelling geleverd op een adres in West-Vlaanderen: 75 euro of gratis vanaf 1000 euro
- Bestelling geleverd op een adres in Antwerpen: 175 euro of gratis vanaf 1500 euro
- Bestelling geleverd op een adres in Limburg: 175 euro of gratis vanaf 1500 euro
- Bestelling geleverd op een adres in Vlaams-Brabant: 175 euro of gratis vanaf 1500 euro
- Bestelling geleverd op een adres in Brussel: 175 euro of gratis vanaf 1500 euro
Wat is de leveringstermijn van het plantgoed?
Uw Tuingids streeft ernaar het bestelde artikel binnen 5 à 10 werkdagen te leveren. Deze leveringstermijn is slechts indicatief en kan niet strikt worden gegarandeerd. De termijn is namelijk afhankelijk van de gevraagde artikelen en of u al dan niet gebruik zal maken van de aanplantservice. Indien voor deze service gekozen wordt, is het mogelijk dat de termijn iets langer is, afhankelijk van de werkbelasting en weersomstandigheden.
Hoe verloopt de levering?
Van zodra de leveringsdatum gekend is, wordt u op de hoogte gebracht per e-mail. Indien u kiest voor de aanplantservice, dan wordt u per e-mail of telefonisch gecontacteerd om verder afspraken te maken.
De vooropgestelde leveringsdatum is steeds onder voorbehoud.
U dient aanwezig te zijn op het moment van levering van het plantgoed. Indien het bezorgmoment niet uitkomt, mag u contact opnemen met onze klantendienst. We kijken dan of een ander moment van leveren mogelijk is.
Voor de levering zijn er enkele belangrijke zaken waarmee u vooraf rekening moet houden, zoals de bereikbaarheid van de locatie en eventueel benodigde hulpmiddelen voor het lossen van grotere bomen of planten.
Standaard wordt het plantgoed bij een thuislevering op de begane grond (gelijkvloers) naast de transportwagen afgeleverd. Indien onze transportwagen kan parkeren op straat, op de oprit, in de tuin, achter het huis of op een andere geschikte plaats, kan op uw vraag het plantgoed daar geleverd worden, maar altijd naast de transportwagen.
Bij zware planten of bomen die niet manueel gelost kunnen worden, is het uw verantwoordelijkheid om zelf in te staan voor de nodige middelen (zoals een kraan, heftruck of voldoende mankracht) om de goederen van de transportwagen te heffen. Indien u hiermee niet voorzien bent, dient een kraan of gelijkaardig toestel gehuurd te worden op uw kosten. Dit wordt vooraf besproken zodat de levering vlot kan verlopen. Indien dit niet gebeurt en de levering niet kan doorgaan, kunnen extra kosten worden aangerekend voor wachttijd of een nieuwe leveringspoging.
Wat houdt de "Aanplantservice van bomen" in?
Uw Tuingids neemt graag het planten van uw boom op zich, waardoor u veel werk en tijd bespaart. Deze service omvat het graven van de plantput, het aanplanten van de boom en het verwerken van een bodemverbeteraar. Ook alle benodigdheden zoals boompalen, boomband, spijkers en bodemverbeteraar worden voorzien. De prijs wordt gerekend per boom en is afhankelijk van de boomsoort en de boommaat.
Bij deze service krijgt u standaard 3 maanden aangroeigarantie. Deze gaat in vanaf de start van het groeiseizoen (dit is afhankelijk van de soort maar is vrijwel altijd in het voorjaar).
De aanplantservice kan enkel gebeuren onder de volgende voorwaarden:
- De plaats waar de boom geplant wordt, dient de grond vrij te zijn van obstakels, puin, kabels, wortels, grind, … . En dit voor de benodigde plantdiepte.
- De plaats waar de boom geplant wordt, dient gemakkelijk bereikbaar te zijn. Er worden geen bomen verplaatst doorheen de woning.
- De overtollige grond die vrijkomt bij het planten blijft standaard ter plaatse. Deze voeren wij niet af. Dit kan wel op uw vraag, maar dient op voorhand uitdrukkelijk afgesproken te worden. Deze dienst is niet inbegrepen in de standaard aanplantservice en wordt afzonderlijk aangerekend.
Om schade aan ondergrond of oprit te vermijden kan op uw vraag rijplaten voorzien worden. Uw Tuingids kan deze leveren en plaatsen op de dag van de levering aan 14 euro per stuk inclusief BTW.
Voor het planten van bomen met een stamomtrek vanaf 20/25 en groter kan mogelijk een mini-graver of zelfs een krachtigere graafmachine nodig zijn, of mogelijks kan ook een verreiker worden ingezet. Hiervoor wordt een extra kost aangerekend. Dit wordt telkens eerst met u besproken.
Wanneer u kiest voor deze service kan de leveringstermijn langer dan 10 werkdagen zijn, afhankelijk van de werkbelasting en weersomstandigheden.
Wat houdt de "Aangroeigarantie" in?
Wanneer u kiest voor de "Aanplantservice van bomen", biedt Uw Tuingids een aangroeigarantie aan van 3 maanden. Deze gaat in vanaf de start van het groeiseizoen van de plant (dit is afhankelijk van de soort maar is vrijwel altijd in het voorjaar). Indien het plantgoed in dit geval niet aanslaat, biedt Uw Tuingids u een garantie, die zich beperkt tot maximaal de vervanging van de geleverde goederen ter waarde van het factuurbedrag exclusief BTW.
Kan een bestelling geannuleerd of gewijzigd worden?
U kunt een bestelling annuleren of wijzigen. Dit dient binnen 24 uur na het ontvangen van de bevestigingsmail doorgegeven te worden per e-mail, gericht aan de klantendienst (klantendienst@uw-tuingids.be). Uw Tuingids neemt vervolgens telefonisch contact op met u om dit verder af te handelen. De oplossing zal door Uw Tuingids bevestigd worden per e-mail.
Uw Tuingids kan ook te allen tijde een bestelling annuleren of wijzigen indien het plantgoed en/of diensten niet geleverd kunnen worden door bepaalde omstandigheden. U wordt hiervan op de hoogte gebracht per e-mail of telefonisch. De oplossing zal door Uw Tuingids bevestigd worden per e-mail.